Květen 2012

Už nám vidí do hlavy...

6. května 2012 v 9:48 | Michal Vaníček
Už je to tady. Reklama nám vidí do hlavy. Možná jste se toho báli, možná ne, ale určitě to ovlivní naše životy. Mediální agentura PHD totiž ve spolupráci s Akademií věd ČR spustila vědecký experiment s cílem zjistit, jak náš mozek reaguje na jednotlivé televizní pořady.


Bylo například zjištěno, že televizní pořady velmi různě působí na náš mozek. Třeba při sledování vědomostních soutěží máme aktivováno centrum řeči a pozornosti a vypínáme svá motorická centra či periferní vidění. Pokud sledujeme reality show, nevědomě se ztotžňujeme s učinkujícími a prožíváme jejich emoce.


Při sledování konkrétních televizních pořadů náš mozek různým způsobem přijímá ostatní informace, tedy i reklamní sdělení. Pro lepší účinnost reklamy proto agentura PHD doporučuje třeba u vědomostní soutěže zapojit informativní reklamu, u reality show reklamu zaměřenou na emoce, atd.


A výsledek toho všeho? Zadavatel umístí ten správný typ reklamy do nejvhodnějších pořadů a prodá více...
Co vy na to? Vadí vám takovéto využití znalostí o našem mozku? A lze se nějak bránit?
Myslíte, že stačí přepnout na jiný televizní kanál..?