Červen 2011

Chcete nový web? Nespěchejte...

29. června 2011 v 10:04 | Michal Vaníček
Tvorba webových stránek a tvorba eshopu má svá úskalí. Mnohdy se setkávám s tím, že když začínající podnikatelé chtějí nový web nebo eshop, chtějí ho hlavně levně, což je pochopitelné a dále rychle, což už je pochopitelné méně. Tito lidé nosí v hlavě jen velmi mlhavé představy o svém budoucím podnikání. Nemají ani rámcově vyřešeny obchodní podmínky s dodavateli, nevědí, kdo bude jejich klientem, na koho chtějí cílit svoji nabídku, apod. Hlavně chci mít rychle hotové stránky, zní jako na běžícím pásu… Jako by mělo 14 dnů rozhodnout o jejich bytí či nebytí. U velkých projektů by se to stát mohlo, ale u malých stránek či eshopu těžko…

Této situace dobře využívají firmy s nabídkou "eshop snadno a rychle, za pár korun, do 24 hodin…" apod. Všimněte si, že potom všechny eshopy či weby vypadají téměř shodně, protože mají stejné rozdělení ovládacích prvků podle stejné šablony. Nemyslíte, že je takové řešení trochu nudné a fádní? V dnešním přesyceném světě internetu by mělo být vaším cílem se především odlišit

Pokud tedy přemýšlíte o nových webových stránkách či eshopu, nespěchejte. V klidu si vše naplánujte, zajistěte si dodavatele vašeho zboží, domluvte si obchodní podmínky. A nezapomeňte ani na autorská práva! V konečném důsledku je velmi důležitý případný souhlas s užíváním nějaké značky nebo fotografiemi výrobků. Díky sumarizaci těchto základních informací budete mít jak vy, tak i zhotovitel stránek jasnější představu o vašem podnikání a je mnohem pravděpodobnější, že budete s výsledky práce tvůrců webu spokojeni.


Proč mít na webu originální texty?

23. června 2011 v 17:58 | Michal Vaníček - Dvanaweb.cz
Písmo jako komunikační prostředek funguje již tisíce let. Moderní doba na tom nic nezměnila. Původní myšlenka stojící u zrodu, tedy zaznamenat mluvené slovo, se dále rozvinula. Psaný text je i dnes základní způsob, jak někomu něco sdělit, informovat, přimět ho k nějaké akci, apod. Je proto s podivem, že se stále setkáváme s webovými stránkami, kde se psaným projevem nikdo moc nezabýval.

Co má společného tvorba webových stránek a text? Před nedávnou dobou jsem řešil nabídku na webové stránky. Klient byl skálopevně přesvědčen, že psaný text je zbytečný, optimalizace pro vyhledávače také a že se vše vyřeší pěkným javascriptem. Po marném vysvětlování jsem uvedenou nabídku odmítl, nemohl jsem zaručit uspokojivé výsledky za vynaložené peníze. Klient si nedal vysvětlit, že originální text popisující produkt či obor činnosti je pro lidi i vyhledávače atraktivní. Prázdné stránky bez obsahu, pouze s obrázky, mohou těžko připadat vyhledávacím robotům zajímavé, proto je také těžko zařadí na přední místa ve výsledcích vyhledávání…

V současné době je na originální text webových stránek kladen stále větší důraz. Vyhledávací roboti mají ve svých databázích spoustu knih a tak dobře vědí, jak vypadá a jakou strukturu či rytmus má dobře napsaný text. Jistě, někdo možná namítne, že texty na webu se nepíší pro vyhledávače, ale pro lidi. Tak to samozřejmě je, ale pokud se vaše stránky na určitá klíčová slova nezobrazí na předních místech ve výsledcích vyhledávání, těžko se na takové stránky dostanou i návštěvníci. Potom musíte návštěvnost dohánět reklamními kampaněmi, což předpokládá stálé vynakládání určitých finančních prostředků.

Dobře napsaný text a současně provedená optimalizace webových stránek je prvním krokem k úspěšnému webu. Tato investice se vám neztratí, naopak je prvním krokem k dalšímu zlepšování webových stránek a plánování reklamních kampaní...